Hats off to the BBC!

The following is a guest post by the Rev Dr Peter Mullen, Hon. Chaplain of The Freedom Association. Peter is reflecting on last Saturday's Today programme.  I switch on Radio Four just before seven o’clock in the morning for the weather forecast, listen to the news headlines and then turn off before the relentless barrage of propaganda from the lefty clones who present The Today Programme has chance to reduce me to a gibbering wreck. But this morning I was late and, by the time I’d switched on, Britain’s very own version of Pravda was in full swing. They were discussing this weekend’s election in Hungary in which Prime Minister Victor Orban is seeking another term. Continue reading

BBC forced presenters to use personal service companies

A couple of weeks ago I wrote about Christa Ackroyd, a former BBC presenter who was paid through her own personal service company (PSC) and who left the BBC very abruptly five years ago. Ms. Ackroyd has since been given a £419,000 tax bill by HMRC because the tax man said that she should have been an employee of the BBC.  Many current and former BBC journalists and presenters accuse the corporation of forcing them to use PSC's. This morning it was the turn of Liz Kershaw, Kirsty Lang, Paul Wise, and Stuart Linnell.  Continue reading

BBC accused of forcing presenters to set-up personal service companies

Christa Ackroyd used to be part of the fixtures and fittings at BBC Look North in Leeds. Sitting next to Harry Gration on the Look North sofa, she must have interviewed thousands of guests - me included. Suddenly, five years ago she was abruptly ousted from her place on the sofa, never to return again.  She was accused of being a tax dodger because she was not employed by the BBC. She was instead paid through her own personal service company (PSC). Yes, her tax liability was lowered by not being employed, but the BBC also benefited because it didn't have to pay employer's national insurance contributions, holiday pay and sick pay. Continue reading

Egypt's state media body calls for BBC boycott

This campaign, as its name suggests, campaigns against the TV licence. We do, from time to time, criticise the BBC when we think it deserves it. Today, however, we are going to praise the BBC for honestly reporting news from Egypt.  Last week the BBC broadcast a report that addressed torture and the repression of dissent in Egypt. Press freedom is not high on the list of priorities for Egyptian President Abdel Fattah el-Sissi (pictured left). Keeping a grip on power is right at the top. Although the presidential election is taking place this year, he has managed to manoeuvre all opponents out of the way and he is the only candidate.  Continue reading

RT hires studios from the BBC

I didn't spot this in The Times last week, otherwise I would have written about it sooner. Here's an excerpt: 'The BBC is making money by hiring out its studios to RT, the television channel controlled by Moscow. The state-owned network has been described by US intelligence officials as “the Kremlin’s principal international propaganda outlet”. Continue reading